Kengo's blog

Technical articles about original projects, JVM, Static Analysis and TypeScript.

released a gl.enchant.js sample

 I released a sample project for gl.enchant.js. You can run this project to access here. I want to use acceleration sensor with, but iPhone isn't WebGL ready yet, so I don't use it.
 gl.enchant.jsを使ったサンプルをGitHubに公開しました。加速度センサとあわせてイライラ棒的なゲームを作れれば楽しかったのですが、iPhoneはまだWebGL動かないんですね。うーん残念。

# The enchant.js is a HTML5 game engine made in Japan. Don't you know? For English users, official site and blog is published.

 The gl.enchant.js makes 3D game programing easy. 3D game programing without this is a little hard -- especially z-sort. I think using library is right way for 3D programming.
 昔このプラグインなしで3Dゲームを作ったことがありましたが、結構コードがややこしくなった記憶があります。特にZソートまで手をだそうとすると厄介っぽいです。この辺は素直にプラグインに乗っかったほうが幸せでしょう。


 By the way, date of the leapfest was changed. I've already decided my date to go Japan, so I cannot apply this fest. I'm looking forward to meet developers around enchant.js next time!
 あとさっき気づいたのですが、leapfestの開催日が変更になったようです。新日程は帰国中ではあるものの先約があるので、私は参加できなそうです。クラスタ各位とはまた次の機会にお会いできれば幸いです。